مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 3470362339448407011

خوراکی سالم بخورید، سلامت باشید

بادام: دارای فیبر، پروتئین، چربی، ویتامین E، منگنز و منیزیم فراوان بوده و منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان است. سطح کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. به‌دلیل داشتن فیبر و پروتئین حس سیری می‌دهد و مغز را فعال می‌کند.

شیر: سرشار از کلسیم و برای استحکام استخوانها، دندانها و تقویت مو و ناخن بسیارموثراست. مصرف منظم و روزانه شیر از ابتلا به بیماریهای قلبی ـ عروقی میکاهد. درضمن باعث تقویت حافظه میشود.

عدس: منبعی غنی از پروتئین گیاهی و سرشار از ویتامین B و مواد معدنی همچون آهن، کلسیم و فسفر است. عدس کم خونی را رفع و شیر مادران را افزایش داده و باعث تقویت معده و دفع گازهای معده و روده میشود.

خرما: انرژی زیادی دارد و حس گرسنگی را از بین میبرد. دارای فیبر، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم و منیزیم فراوان است. یبوست، اختلالات روده و مشکلات قلبی و کم‌خونی را رفع کرده و به رشد ماهیچهها کمک میکند.