مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 3399882702418693022
دکتر علی‌عسکری در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید مطرح کرد:

معرفی کارآفرینان موفق به دنیا

‌‌رئیس سازمان صدا و سیما ترویج فرهنگ اشتغالزایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را، در صدر دستور کار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و برون‌مرزی‌ اعلام و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی رسانه ملی، پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغالزایی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

رئیس سازمان صداوسیما در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید که با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برگزار شد، راهبرد رسانه ملی در سال حمایت از کالای ایرانی را حمایت از تولید ملی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی رسانه ملی تقویت تولیدات داخلی به جای گرایش به واردات است و با قدرت آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که در سال حمایت از کالای ایرانی ترویج فرهنگ اشتغالزایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را در دستور کار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و برون‌مرزی‌ قرار داده ایم خاطرنشان کرد:با توجه به تلاش‌ دشمن برای ترویج روحیه یأس و ناامیدی در کشور، رویکرد سازمان صداوسیما در حوزه‌های رادیو، شبکه‌های تلویزیونی سراسری، استانی و برون‌مرزی بر امیدآفرینی، تولید و پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغالزایی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه استوار است.

رئیس رسانه ملی، با تاکید بر نقش اشتغالزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و اجرای شعار حمایت از تولید ملی، از برنامه ریزی دقیق و گسترده صدا و سیما برای تحقق این امر خبرداد و همکاری دولت و مجلس را در این زمینه خواستار شد.

دکتر علی‌عسکری خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: اگرچه رسانه ملی به لحاظ منابع در شرایط مالی سختی به سر می‌برد اما آمادگی دارد تا با تولید فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای فاخر، زمینه‌های توسعه، اشتغال، کارآفرینی و گردشگری در همه استان‌های کشور را فراهم کند.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: در این مسیر، شبکه تخصصی ایران کالا آماده است کالا، خدمات و کارآفرینان برتر کشور را به عنوان الگو‌های موفق خوداتکایی معرفی کند.

دکتر علی‌عسکری به نقش شبکه‌های برون‌مرزی در افزایش صادرات غیرنفتی کشور اشاره کرد و افزود: شبکه‌های برون‌مرزی آمادگی دارند تا علاوه‌بر شناساندن ایران از زوایای مختلف گردشگری، نقشی موثر در افزایش صادرات و همچنین برندسازی محصولات ایرانی در دنیا ایفا کنند.

رئیس رسانه ملی از تصمیم برای معرفی 40 کارآفرین برتر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت‌های کشور در زمینه پتروشیمی و تولید محصولات کشاورزی، آمادگی داریم موفقیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی را در زمینه‌های ذکر شده از طریق شبکه‌های برون‌مرزی به دنیا معرفی کنیم.

‌ گردشگری، ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست با اشاره به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گردشگری در کشور گفت: در شرایطی که کشور در فشارها و تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد، گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه محسوب می‌شود و در شرایطی که غربی‌ها با تبلیغات مسموم و منفی علیه کشورمان سعی در کاهش میزان ورودی گردشگران خارجی به داخل کشور دارند، روند افزایش گردشگر خارجی نشان از معرفی درست ایران از طریق رسانه‌ها دارد، به طوری که در مدت سه ماهه اول امسال شاهد افزایش 28 درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به کشو بودیم و این آمار در تیرماه به بیش از 50 درصد رسیده است.

مونسان با اشاره به این ‌که صنایع‌دستی با کمترین حمایت دولتی و قانونی صادرات 500میلیون دلاری را رقم زدند خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صورت بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و قانون، ظرفیت افزایش صادرات تا دو میلیارد دلار را دارد.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون 5 درصد کاهش میزان خروج گردشگر از داخل به خارج را داشتیم که با این کار از میزان خروج ارز از کشور کاسته می‌شود، از رئیس رسانه ملی خواست تا بخشی از زمان پخش برخی شبکه‌های سیما در اختیار معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور قرار گیرد.