مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 3179822439928617921

دوندگی قهرمان شاهنامه در تهران امروز

یکی از گلایه‌های همیشگی درباره سینمای ایران، توجه نکردن به گنجینه ارزشمند و میراث بی‌پایان ادبیات کهن و کلاسیک این سرزمین است. در این وضعیت هر تلاش و حرکتی با هر میزان از کیفیت، جای قدردانی دارد، البته چه بهتر این مواجهه و بهره‌گیری از داشته‌های باارزش، کیفیت و جذابیت خوبی هم برای برقراری ارتباط با تماشاگر داشته باشد.

انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» که اسمش یادآور فیلمی تحسین شده از تام تیکور (بدو لولا بدو) است، در اقدامی ارزشمند سراغ شاهنامه فردوسی رفته و برداشتی طنز و آزاد از داستان رستم و سهراب انجام داده است. همین تبدیل تراژدی به طنز هم زاویه نگاه جدیدی محسوب میشود و کنجکاوبرانگیز خواهد بود.

قصه این اثر از آنجا شروع میشود که رستم، پهلوان ملی ایران زمین، به آینده و تهران امروز سفر میکند تا آنچه را بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند؛ اما مشکل اینجاست که او نمیداند در شهر تهران راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا راه غیرقانونی را.

آن طور که مهر گزارش داده، بدو رستم بدو، ساخته حسین ملایمی قرار است در بخش رقابتی دوازدهمین دوره جشنواره فیلم ریور در ایتالیا شرکت کند؛ جشنوارهای که از 25 ماه میتا 9 ژوئن 2018 برگزار میشود.

این انیمیشن پیش از این نامزد دریافت جایزه از جشنواره ولز شده بود. بدو رستم بدو به مدت 11 دقیقه برای اولین بار در دهمین دوسالانه پویانمایی تهران به نمایش درآمد.