مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 3068115969997166596

نوسازی خودروهای فرسوده در دست‌انداز واردات

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل این که اسقاط خودروی داخلی به نوعی با واردات خودرو گره خورده، ثبت سفارش اتومبیل متوقف شده است؛ بنابراین چون خودرویی وارد نمی‌شود پس اتومبیلی در داخل اسقاط نمی‌شود.

به گزارش خانه ملت، مسعود تجریشی افزود: چون ثبت سفارش قطع شده برخی مشکلات در اسقاط خودروهای بی‌کیفیت به وجود آمده است.

‌وی با اشاره به این که سالانه حدود یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، افزود: برای این که بتوان این میزان خودرو را تولید و در مقابل تعدادی خودروی فرسوده را از بازار مصرف خارج کرد، برنامه‌ریزان معتقدند به ازای هر خودروی وارداتی باید پنج خودرو اسقاط شود. همچنین به ازای هرخودرویی که بیش از 5/8 لیتر مصرف سوخت دارد، باید تعدادی خودرو از رده خارج شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به این که مشخص نیست قطع ثبت سفارشات تا چه زمانی ادامه دارد، تصریح کرد: در تاریخ معاصر کشور، بیشترین خودروی اسقاطی در شهریور گذشته انجام شد، یعنی نزدیک به 25 هزار خودروی اسقاطی داشتیم؛ اما در مهر میزان اسقاطی‌ها به دلیل عدم ثبت سفارش‌ها کاهش پیدا کرد.