مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 3027197586516565455

خراسان شمالی پایلوت طرح مشاغل خانگی شد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از پایلوت شدن استان برای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، این استان جزو استان‌های پایلوت این طرح انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، احسان عباسی اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی به پیشنهاد جهاددانشگاهی و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور، به‌صورت پایلوت در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان ‌غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح 20هزار نفر در سطح کشور دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و راه‌اندازی مشاغل خانگی را در مراحل مختلف فرامی‌گیرند. عباسی با‌اشاره به این‌که انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار ارزنده است، ادامه داد: انتخاب خراسان‌شمالی به عنوان پایلوت، فرصتی مغتنم برای استان است.

وی با بیان این‌که این طرح به‌عنوان توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله مشخص اجرا می‌شود، افزود: بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها در دستور کار جهاددانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و هماهنگی‌های اولیه در این مرحله انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بررسی مزیت‌ها و امکانات موجود و هدایت افراد دارای شرایط لازم با راه‌اندازی مشاغل خانگی در سامانه‌ای به همین منظور و با اعلام آدرس آن به متقاضیان انجام می‌شود.

عباسی مرحله دوم در این طرح را توانمندسازی دانست و گفت: در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که مرحله سوم این طرح اتصال به بازار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی خوب در مرحله شکل‌گیری به‌علت نداشتن توجه به بازار با شکست مواجه می‌شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی ادامه داد: در این مرحله شکل‌دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و بنگاه‌های بالادستی، استانداردسازی محصولات یا تولید استاندارد و برند برای آنها، ارتقای کیفیت و بسته‌بندی محصول و نهایتا تنظیم برنامه‌های تولید و فروش انجام می‌شود.