مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 2920177923344855178
گفت‌وگو با مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)

جشنواره‌ای با 140 هزار برنامه و 100 هزار مجری

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) امسال پانزدهمین دوره برگزاری خود را پشت سر خواهد گذاشت، اما این جشنواره امسال تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت که مهم‌ترین دلیل آن را باید در این نکته جستجو کرد که پس از سال‌ها ثبات مدیریت، امسال تغییراتی در مدیریت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ایجاد شده است و دکتر اکبر شیخ مسئولیت بنیاد و جشنواره امام رضا(ع) را برعهده گرفته است.

تقویت محتوایی در کنار نگاه بین‌المللی به سیره رضوی

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) به جام‌جم آنلاین گفت: اگرچه 14 جشنواره با عزت و آبرومندانه برگزار شده، اما یک مورد مغفول مانده است؛ این‌که تمام تولیدات ما عرضه نشده و ما باید به فکر توزیع باشیم. در همین خصوص برای اولین بار فروشگاه و نمایشگاه آثار جشنواره‌های رضوی را در دستور کار خود قرار دادیم که مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فرصت 45 روزه برای آسیب‌شناسی

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جشنواره پانزدهم اشاره کرد و به جام‌جم آنلاین گفت: ما در فکر این هستیم که بتوانیم بعد از اختتامیه یک فرصت 45 روزه برای آسیب‌شناسی مجموعه فعالیت‌های بنیاد امام رضا(ع) ایجاد کنیم، برای جشنواره شانزدهم باید رویکردها فرق کند، چون یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم جشنواره است که خود جشنواره هم نیاز به ساماندهی مجدد دارد، رویکرد ما تغییراست. جزئیات جشنواره پانزدهم امام رضا(ع) پرسش دیگری بود که با شیخ در میان گذاشتیم، او گفت: امسال جشنواره در 77 کشور و 2400 نقطه فعالیت خواهد داشت و موضوع 2017 مشهد را که پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، بسیار پررنگ در ابعاد جهانی خواهیم داشت. در داخل کشور هم جشنواره در دوره گذشته حدود 38 هزار برنامه داشت، ما آمدیم دانشگاه‌ها را بیشتر درگیر کردیم و از طرفی هیأت‌های مذهبی را هم به میدان آوردیم.