مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 2846027363961301305

استارت آپ‌های جدید موادغذایی؛ توزیع ارزان، سریع و آنلاین

مصرف‌کنندگان در سال 2016 نزدیک به 675 میلیون دلار در خواربارفروشی‌ها خرج کرده‌اند. به گفته دلیو، فروش آنلاین خواربار می‌تواند به‌اندازه 20 درصد از تمام فروش خواربار تا سال 2025 باشد. فورچون (مجله معتبر تجاری در آمریکا) در گزارشی نوشت: در پنج سال گذشته، شرکت دلیو (Deliv) تنها روی بارگیری و تخلیه و تحویل روزانه بار برای خرده‌فروشان ازجمله شرکت‌های Macy's، PetSmart و Best Buy تمرکز کرده بود؛ اما اکنون دره سیلیکون تازه به دوران رسیده، به شرکت‌های موادغذایی و خواربارفروشان چشم دوخته است.

چند روز گذشته، شرکت دلیو با یک سرویس جدید شروع به کار کرد؛ سرویسی به نام دلیو تازه (Deliv Fresh) . این شرکت خدمات تحویل را برای خواربارفروشان، استارت آپ‌های وعده‌های غذایی و دیگر شرکت‌های موادغذایی که می‌خواهند موادغذایی فاسدشدنی خود را به مشتریان خود در همان روز برسانند، ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دافنه کارملی درباره کارشان توضیح می‌دهد: فشار بیشتر روی مساله لجستیک و حمل‌ونقل است که می‌تواند بسرعت محصولات را از انبار به دست مشتری برساند. او می‌گوید: ما مثل UPS دارایی نداریم.

ارائه موادغذایی فاسدشدنی مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از الزامات را می‌خواهد. کارملی می‌گوید: دلیو می‌تواند با ارتشی از کارگران قراردادی این کار را مدیریت کند. این شرکت به‌جای استفاده از وسایل نقلیه یخچال دار، مشتری‌های شرکتی خود را ملزم کرده سفارش‌ها را با یخ بسته‌بندی کنند و اگر بسته‌بندی مشکل داشته باشد، آن را برگردانند. دلیو از رانندگان قراردادی استفاده می‌کند. آنها سفارش را از فروشگاه‌ها سوار می‌کنند و آن را به دست مشتریان می‌رسانند. این شرکت پشتش به حمل‌ونقل عظیم شرکت UPS گرم است و در عمل با 100 شهر آمریکا و 4000 شرکت خرده‌فروش در ارتباط است.

دلیو باعث می‌شود، پول شارژ این شرکای خرده‌فروشی هزینه‌ای برای خدمات باشد. کارملی می‌گوید درآمدها آشکارا کاهش‌یافته، اما فروش نسبت به دو سال گذشته حداقل 300 درصد رشد کرده است. فرصت‌های بالقوه بازار برای سرویس غذای دلیو بزرگ است. به گفته شرکت، مصرف‌کنندگان در سال 2016 نزدیک به 675 میلیون دلار در خواربارفروشی‌ها خرج کرده‌اند و به گفته دلیو، فروش آنلاین خواربار می‌تواند به‌اندازه 20 درصد از تمام فروش خواربار تا سال 2025 باشد. فن فروش خواربار کارملی این است که مغازه‌ها بخش لجستیک را به دلیو واگذار کنند تا نیازی نباشد برای خدمات پول خرج کنند. کار کردن با دلیو همچنین این امکان را می‌دهد که خواربارفروشان کنترل مشتری‌های خود را در دست بگیرند چراکه می‌توانند کارهای خرید را از طریق وبسایت این مغازه‌ها پیش ببرند. سرویس جدید دلیو با اینستاکارت رقابت می‌کند و خدمات خود را توسط شرکت‌های موادغذایی مانند Safeway ارائه می‌دهد.