مرورگر شما برای نمایش این سایت قدیمی است. برای مشاهده سایت از سایر مرورگرها استفاده نمایید یا جهت بروزرسانی کلیک کنید.

همچنین میتوانید PDF نشریه را از لینک زیر دریافت نمایید.

شماره خبر: 2811949954551714983

عدالت رسانه‌ای، راهبرد رسانه ملی در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی با اعلام برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، رعایت اصل بی‌طرفی و عدالت رسانه‌ای را اصلی‌ترین سیاست این رسانه دانست.

محمدرضا چپریان در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که به محض اعلام نهایی نامزدهای این دوره از سوی شورای نگهبان تبلیغات قانونی برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در دو حوزه رادیو و تلویزیون آغاز می‌شود، تاکید کرد: برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در سه قالب مناظره، گفت‌وگو و مستندهای تولیدی تدارک دیده شده است. سخنگو و دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به این‌که در مجموع در این دوره برنامه‌های نامزد‌ها در سه شبکه تلویزیونی افزایش دوبرابری خواهد داشت، افزود: در این دوره برای هر نامزد بیش از هزار دقیقه در قالب‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

چپریان با بیان این‌که زمان در نظر گرفته شده برای مناظره‌ها نیز متناسب با نامزدهای شرکت‌کننده در برنامه خواهد بود، گفت: در این مناظره‌ها به برنامه‌های هر نامزد در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته می‌شود.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی اضافه کرد: مناظره‌ها از شبکه یک سیما و همزمان از رادیو ایران و تکرار آن نیز از شبکه چهار سیما و رادیو جوان برای مخاطبان پخش خواهد شد.چپریان همچنین از برنامه‌های متنوع صدای جمهوری اسلامی ایران در این دوره از انتخابات خبر داد و اظهار کرد: در رادیو مطابق دوره‌های قبل برنامه‌های ویژه‌ای برای نامزد‌ها در نظر گرفته شده است؛ به این شکل که رادیو جوان گفت‌وگوی نامزدهای ریاست جمهوری با جوانان را در دستورکار دارد و در رادیو معارف و ورزش هم گفت‌وگوهای کارشناسی نامزد‌ها پخش می‌شود.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما اضافه کرد: رادیو ایران هم در ویژه برنامه خود، نامزد و برنامه‌هایش را معرفی می‌کند و رادیو پیام نیز برنامه‌های کوتاه تولیدی نامزد‌ها را پخش خواهد کرد.چپریان با اشاره به تلاش مستمر و جدی رسانه ملی برای هر چه بهتر و با شکوه برگزار شدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: این برنامه‌ها صرفا برنامه‌های اختصاصی و قانونی نامزدهاست و بخش‌های مختلف رسانه ملی در این مدت پخش برنامه‌های عمومی درباره انتخابات را نیز در دستور کار دارد و در بحث مناظره‌ها و تبلیغات نامزد‌ها در رسانه نهایت تلاش خود را در رعایت عدالت رسانه‌ای و اصل بی‌طرفی در دستور کار دارد.